سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکات ریز خیاطی ( بخش دوم)

 

 

5)روش شکافتن جا دکمه: کمی آب و نشاسته به دست¬تان بزنید و روی جا دکمه بکشید تا به-راحتی شکافته شود. این کار را می¬توان با یک تیغ نیز انجام دهید.

 

6)نحوه باز کردن زیپی که گیر می کند: صابون خشکی را روی دنده¬های زیپی که سخت باز و بسته می شود بکشید تا مشکل حل شود.

 

7)نحوه رفع در رفتگی جوراب: اگر جورابتان نخ کش شده است، کمی لاک بی رنگ به اطراف قسمت مورد نظر بزنید تا بدتر از این نشود.

 

8)نحوه دوخت درز لباس های نازک بدون چروک شدن: تکه کاغذی را زیر پارچه بگذارید سپس درز مورد نظر را چرخ کنید. پس از اتمام کار کاغذ را جدا کنید. با این کار لباس تان چروک نمی شود.

 

9)نحوه دوخت درز لباس های ضخیم: صابون خشکی را روی پارچه بکشید تا سوزن براحتی داخل پارچه شده و از آن خارج شود.

 

10) نحوه جلا دادن رومیزی های ابریشمی: رومیزی را بشورید و چند دقیقه آن را در یک ظرف حاوی آب و نشاسته بگذارید. سپس رومیزی را بیرون بیاورید و روی سطح صافی پهن کنید و در آخر آن را اتو کنید.

 

11) نکاتی در مورد دکمه: هرگاه دکمه لباستان کنده و پارچه آن هم پاره شده، دکمه ها را روی یک تکه پارچه چهار گوش بدوزید و سپس قسمت پشت پارچه را به جای کنده شده دکمه بدوزید. همچنین اگر همان ابتدا دکمه ها را با این روش روی لباس بدوزید، دوام بیشتری خواهند داشت.

 

12) نحوه دوخت دکمه صدفی: برای اینکه دکمه های صدفی شما هنگام دوخت مدام لیز نخورد، می توانید تکه نوار چسبی بر روی آن ها بچسبانید و پس از اتمام دوخت دکمه ها، چسب ها را بکنید.

 

13) نحوه سوراخ کردن کمر بند: اگر کمر بندتان گشاد است، با یک میله بافتنی گداخته شده روی آن یک سوراخ اضافه ایجاد کنید تا کمربند اندازه شود.