سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکات ریز خیاطی ( بخش اول)

نکات ریز خیاطی ( بخش اول)

1)    از آهن ربا استفاده کنید: می توانید برای پیدا کردن سوزن گم شده خود از آهن ربا استفاده کنید. همچنین اگر یک تکه آهن ربا در وسایل خیاطی خود بگذارید، سوزن و سوزن ته گرد هایتان گم نمی شوند. اما مراقب باشید کودک تان آهن ربا را بر روی صحفه تلوزیون نکشد چراکه این کار صحفه نمایش تلوزیون را خراب می کند و دیگر قابل درست کردن نخواهد بود.

2)    راهی آسان برای نخ کردن سوزن: سیم باریکی را دولا کنید و نخ را بین آن قرار دهید سپس سیم را از سوزن عبور دهید تا نخ هم همراه آن وارد سوزن شود. همچنین می توانید مقداری آب و نشاسته را درون یک قوطی فیلم عکاسی بریزید و آن را کنار چرخ خود بگزارید. به هنگام خیاطی می توانید سر نخ را درون محلول بزنید تا سفت شود و به راحتی از سوزن عبور کند.

3)    وقتی چرخ تان درست کار نمی کند: لازم نیست به محض اینکه متوجه شدید چرخ خیاطی تان کا نمی کند آن را به تعمیرگاه ببرید. ابتدا نگاهی به تسمه اش بیاندازید و مطمئن شوید که نخ به دور آن نپیچیده باشد. و اگر دیدید نخ دور تسمه پیچیده است با یک قیچی آن را از تسمه جدا کنید. همچنین می توانی یک تکه پارچه را زیر چرخ خیاطی قرار بدهید و چرخ کنید سپس به پشت و روی پارچه نگاه کنید. اگر دوخت زیر پارچه بد بود ایراد از قسمت بالای چرخ یعنی مسیر عبور نخ از بالا تا سوزن است اما اگر دوخت روی پارچه ایراد داشت، مشکل از زیر چرخ مثلا ماکو می باشد.

4)    نحوه استفاده از دوک به جای قرقره: لوله خودکاری را روی محل قرار گرفتن قرقره بگذارید و دوک را روی آن قرار دهید تا نیفتد.