سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکاتی در مورد شیر برای خانم های خانه دار

1)    نحوه تشخیص شیر خالص از ناخالص: برای تمیز دادن شیر خالص از شیر ناخالص باید کمی شیر داغ را در ظرفی ریخته و بگذارید تا سرد شود و روی آن سرشیر ببندد. سپس اگر هنگام جداسازی سرشیر از شیر، قطرات شیر به آن بچسبد، شیر کاملا خالص است اما اگر سرشیر خیلی راحت از شیر جدا شود، معلوم می شود که شیر نا خالص و با آب مخلوط شده است.

2)    ویژگی شیر خوب: شیر با کیفیت، سفید مایل به زرد است و مزه ای شیرین و مطبوع دارد اما شیر ی که ترش یا شور باشد، طبیعی و سالم نیست.

3)    روشی برای برطرف کردن بوی سوختگی از شیر: اگر شیر شما سوخته است و بوی سوختگی می دهد، برای رفع این بو باید ظرف شیر را در آب سرد بگذارید و به اندازه یک هشتم قاشق چای خوری، نمک به آن اضافه کنید. این روش کاملا موثر است.

4)    جلوگیری از سر رفتن شیر: حتما می دانید که شیر های غیر پاستوریزه را باید بیست تا سی دقیقه جوشاند که در این مدت ممکن است شیر سر ریز شود. برای جلوگیری از این اتفاق می توانید شیر جوش مخصوصی تهیه کنید. اما اگر این امکان برای شما وجود ندارد کافیست دور تا دور قسمت بالای ظرف شیر خود را با روغن یا کره چرب کنید. این کار از سر رفتن شیر جلوگیری می کند. همچنین انداختن سنگ کوچک و تمیزی در شیر نیز می تواند مانع سر ریزی آن شود. قاشق یا ملاقه بزگ چوبی نیز در ظرف تا حدودی کمک کننده است. همچنین وجود درب توری روی ظرف شیر  موثر واقع می شود. (درب های توری برای گرفتن سرشیر نیز بسیار مفید اند.) علاوه بر همه این روش ها اگر شیر روی حرارت ملایم و آرام باشد، احتمال سرریزی بسیار کم خواهد شد.