سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لکه های سوخته را از تابه ها و قابلمه ها پاک کنید

چگونه لکه های سوخته را از تابه ها و قابلمه ها پاک کنید

شما در وسط پخت و پز هستید، که زنگ یک ماشین، بچه گربه ناز یا نزاع در محله باعث می شود تا چند دقیقه بیشتر از زمان ممکن از اجاق گاز دور شوید. بیشتر اوقات، هیچ اتفاق قابل توجه ای رخ نمی دهد، اما هر از چند گاهی، در نتیجه چنین اتفاقی شما با چنین تصویری مواجه می شوید:

 

خوشبختانه، این مشکل بدون مواد شیمیایی خیلی قوی به راحتی قابل حل است. بیشتر مواد لازم برای نجات تابه های سوخته شما در حال حاضر درست در کابینت های شما هستند.


روش خیساندن

بعضی اوقات تنها چیزی که تابه سوخته شما به آن نیاز دارد مقداری خیس خوردن در طول شب است. اگر فقط یک لایه نازک از مواد غذایی سوخته در کف قابلمه وجود دارد، محلول آب گرم و صابونی درست کنید و بگذارید تا زمانی که ممکن است بماند. صبح روز بعد، خواهید دید که غذای سوخته چقدر سست شده است.

بسته به اینکه چقدر وضعت بد است، ممکن است تنها نیاز به ساخت خمیری از ترکیب یک ماده شوینده ملایم و جوش شیرین داشته باشید سپس می توانید از یک اسفنج برای خلاص شدن از شر بقیه سوختگی ها استفاده کنید.

همچنین می توانید به جای آب از روغن استفاده کنید، به خصوص اگر تابه ای چدنی را سوزانده اید. یک لایه کم عمق روغن خوراکی بریزید به طوری که تمام قسمت های سوخته شده در آن غوطه ور شوند. روغن را گرم کنید تا وقتی حباب های کوچک را در سطح مشاهده می کنید، سپس ماهیتابه را با یک درب، تخته برش یا یک تابه هم اندازه دیگر بپوشانید.

در صورت امکان، بگذارید ماهی تابه بر روی شمعک اجاق یا منبع گرمای ملایم و یا شدید دیگری، تا حد ممکن بماند. از یک قاشق چوبی استفاده کنید و آنچه را که می توانید به آرامی از کف قابلمه خارج کنید، روغن اضافی را با یک دستمال کاغذی پاک کنید و سپس از یک ماده شوینده ملایم برای تمیز کردن بقیه آن استفاده کنید.


تنها حرارت را اعمال کنید



من بیشتر تابه ها را زمانی سوزانده ام که در حین تلاش برای پخت ته دیگ بودم، که لایه ای برنج است که تا می آید قهوه ای طلایی و پر از عطر و طعم شود، می سوزد. تمیز کردن پس مانده سوخته حاصل از تلاش های ناکامم، کار خیلی سختی است.

با این حال، فهمیدم که اگرقابلمه را بدون اضافه کردن آب یا روغن بر روی حرارت ملایم قرار دهم، برنج سوخته در نهایت فوق العاده، ترد می شود و می توانم به راحتی آن را بلند یا خرد کنم. پس از آن، می توانم آن را طبق معمول بشویم.

این روش احتمالاً  تنها در خصوص تابه های کمی سوخته شده یا پوشانده شده با غذا، خوب عمل خواهد کرد. من برای سوختگی جدی، معمولاً به روش زیر متوسل می شوم.

محلول های پاکسازی خانگی را درقابلمه سوخته بریزید


اگر تابه شما به شدت سوخته است، به سلاحی بزرگ احتیاج دارید. دو یا سه فنجان آب را با جوش شیرین و سرکه سفید مخلوط کنید. آن را تا زمانی که محلول در قابلمه سوخته شما جوش بیاید گرم کنید. بعد از سه یا چهار دقیقه، حرارت را کم کنید و با یک قاشق چوبی ماده چسبناک را بخراشید تا همه اش از بین برود.


برای تمیز کردن قابلمه های سوخته از حبه قند استفاده کنید



آشکار شده است  که می توان از حبه  قند ها برای تمیز کردن قابلمه های سوخته استفاده کرد. سایش ملایم دانه های شکر که به شکل حبه قند ها فشرده شده اند، اساساً آن ها را به اسکاج ماسه ای تبدیل می کند. فقط باید مراقب باشید که فقط سطح ناحیه ای که تمیز می کنید را به آرامی مرطوب کنید. اگر خیلی خیس باشد، حبه قند حل خواهد شد.

 

منبع : سایت فود هکز