سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین روش برای تازه نگه داشتن توت فرنگی

در طول تابستان، توت فرنگی های تازه در همه جا وجود دارد: برای مثال بازار کشاورزان محله شما و بسیاری از دسرها مانند کلوچه توت فرنگی و پای توت فرنگی، را می توان بع عنوان چند مورد نام برد. آوردن چند سبد میوه یاقوتی قرمز به خانه، همیشه ایده خوبی به نظر می رسد ... تا اینکه آن ها فقط چند روز بعد شروع به کپک زدن و به قارچ تبدیل شدن می کنند.
ما در راستای تا حد امکان تازه نگه داشتن توت فرنگی ها در بیشترین مدت زمان ممکن، پیش رفتیم  و چهار روش مختلف را برای حفظ طراوت آنها آزمایش کردیم. ادامه مطلب را بخوانید تا روشی را برای نگهداری توت ها، یاد بگیرید.

نکته ای درباره آماده کردن توت فرنگی ها

برای اطمینان از اینکه شرایط شست و شو همه توت فرنگی ها یکسان باشد (آخر این یک آزمایش علمی بود)، برای هر روش شستشو یک دوره زمانی 30 ثانیه اختصاص داده شد و سپس توت ها با یک حوله کاغذی خشک کردیم.

همچنین  در هر روش، توت فرنگی ها، در ظروف متمایز مخصوص خود گذاشته شدند که به منظور گرفتن رطوبت اضافی، با حوله های کاغذی پوشانده شده بودند و درپوش هایشان به خاطر گردش داشتن هوا،  تنها  نصف قسمت بالای آن ها را پوشانده بود. توت فرنگی ها دقیقاً یک هفته در کشوهای نمناک میوه و سبزیجات یخچال ها قرار گرفتند.

روش یک شستشو در آب سرد:

این روشی سنتی و ساده ترین روش درآزمایش ما بود. در پایان هفته، این  دسته از توت فرنگی ها  از بین سایرین، نرم ترین و بدترین توت ها بودند.

 



روش دو شست و شو در آب و سرکه:

قرار دادن توت فرنگی ها در مخلوط آب سرکه (یک برابرسرکه در سه برارآب) در یک کاسه کم عمق یک هفته بعد باعث شگفتی در خصوص آن ها شد. به نظر می رسید به اندازه توت فرنگی تازه، خوب هستند فقط کمی ترک داشتند.





 

روش سه شستشو در آب گرم:

پس از گذشت یک هفته، این توت فرنگی ها از نظر شکل مطلوب بودند و هنوز هم ساختار خود را حفظ  کرده بودند (حتی اگر شروع به کمی نرم شدن کنند). من مشکلی برای خوردن این دسته توت ها یا استفاده از آنها درپخت و پز نداشتم.

 



روش چهار شست و شو در آب جوش:

 با الهام از گرما درمانی هارولد مک گی که در نیویورک تایمز به نمایش گذاشته شد، توت فرنگی ها در آب تقریبا 125 درجه فارنهایت غوطه ور شدند.آن ها بعد از یک هفته قرار گرفتن در یخچال،  شروع به نرم شدن کردند، اما هنوز بسیار سالم بودند.

 



رای دادن به بهترین دسته توت فرنگی ها

پس از گذشت یک هفته، تمام توت فرنگی ها به طرز شگفت آور و بدون کپک بودند (یک خبر خوش  برای کسی که مجبور بود طی چند روز کل دسته های توت فرنگی را دور بیاندازد). اگرچه پس از تصدیق این پیروزی، پی به الگوی روشنی بردیم: توت فرنگی که در آب داغ، آب جوش و آب سرکه شسته شد، به دلیل خاصیت بالای باکتری زدایی در این سه روش (هرچند که آب گرم شیر، از بین این سه روش،  کمترین قدرت باکتری زدایی را داشت) تازه تر بودند. توت فرنگی هایی که در حمام آب سرکه سرد فرو رفته بودند، در صدر جدول قرار گرفتند. این امر منطقی است زیرا این روش در مقایسه با آب گرم و جوش، بالاترین میزان سطح اسیدی را دارد.

اکنون که می دانید چگونه توت فرنگی های خود را تازه نگه دارید، به بازار محلی خود بروید تا توت فرنگی بخرید.
منبع: سایت فود هکز