سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چند ایده برای دکور اتاق کودک

 


به گفته طراحان داخلی، اتاق خواب شما بر آرامش بیرونی تان بسیار تاثیر گذار است. پس شایسته است که هنگام طراحی اتاق خواب بدانید که آن متعلق به چه فردی، با چه سن و چه علاقمندی هایی است.

مطمئنا اتاق خواب یک نوزاد با اتاق یک نوجوان 13 ساله علاقمند به فوتبال و هنرپیشگی، تفاوت چشمگیری دارد. همچنین اتاق کودکان فقط جایی برای استراحت نیست بلکه به منزله قلمرویی افسانه ای است پس بهتر است به هنگام دکور اتاق کودکان، نکاتی را در نظر بگیریم.

1) در رنگ آمیزی اتاق کودکان، بهتر است رنگ ها بدون سرب باشند. به یاد داشته باشید که استفاده از رنگ ها و طرح های شاد و جذاب و حتی شخصیت های کارتونی مورد علاقه کودکان، می توانید فضایی شاد و انرژی زا برای آن ها به وجود آورید. مثلا می توانید بر دیوارها و یا سقف اتاق نقاشی از علایق کودکان بکشید و با این کار، خلاقیت را نیز در آن ها پرورش دهید.

2) در دکوراسیون اتاق کودکان حتما بخشی را به مکان بازی و سرگرمی او اختصاص دهید. مثلا میتوانید تابلویی را در قسمتی نصب کنید تا کودک بتواند تصاویر، نقاشی ها و هر آنچه را که علاقه به جمع کردن آن دارد، بر آن نصب کند. به این ترتیب استعداد های او را نیز پرورش می دهید.

3) می توانید فرزندان خود را در جمع آوری عکس های دوستان، خانواده شان و آشنایان، تشویق و کمک کنید تا آن ها را بر تابلوی سرگرمی خود نصب کنند. با این کار کودک شما از همان کودک محبت و دوست داشتن دیگران را می آموزد.

4) قفسه هایی را در بخشی از اتاق به صورت ایمنی، به دیوار پیچ کنید تا کودکان بتوانند لوازم دوست داشتنی خود مثل اسباب بازی ها، لوازم نقاشی و ورزشی و ... را در آنجا قرار دهند. با اینکار کودکان منظمی نیز می پرورانید. لازم است، از ثابت بودن قفسه ها بر دیوار اطمینان حاصل کنید تا مبادا بر روی کودک بیافتند.

5) بهتر است مبلمان اتاق کودک به گونه ای باشد که وقتی بزرگ تر شد هم به کار آیند.