سفارش تبلیغ
صبا ویژن

12 وسیله که هر جعبه ابزار باید آن را داشته باشد


12 وسیله برای هر خانه

جعبه ابزار یک وسیله ضروری برای خانه، محل کار و خودرو می باشد به احتمال زیاد شما در خانه خود یک جعبه ابزار دارید که پر از وسایلی است که تا به حال از آن استفاده نکرده اید و احتمالاً استفاده نخواهید کرد. اما هیچ گاه نمی توان پیش بینی کرد که چه زمانی به جعبه ابزار نیاز خواهید داشت. برای همین لازم که برای موارد اضطراری یک جعبه ابزار مفید و مختصر برای منزل خود تهیه کنید. برای این که جعبه ابزار شما کامل و همچنین کاربردی باشد تنها به 12 وسیله نیاز دارید.

1- دریل بی سیم: دریل یکی از ابزار پرکاربرد برای تعمیرات خانه و استفاده در صنعت می باشد عملکرد اصلی دریل ایجاد کردن سوراخ هایی با قطر های مختلف تفاوت بر روی سطوح است یک دریل بی سیم 12 ولتی می تواند اکثر کار های مورد نیاز تعمیراتی در خانه را برای شما انجام دهد.

2- چکش: چکش وسیله ای است که برای ضربه زدن به اجسام به کار می رود. این وسیله دارای یک دستغ و سر سنگین که معمولاً از جنس آهن است می باشد. انواع مختلفی از چکش در بازار موجود بوده و متداول ترین چکش، چکش دو شاخ  یا چکش میخ کش می باشد. برای کوبیدن میخ و خارج کردن آن از سطوح می‌توانید در خانه از این نوع چکش استفاده کنید.

3- گونیا و نقاله: گونیا وسیله ای برای ترسیم زاویه 90 درجه و نقاله وسیله‌ ای برای اندازه گیری زاویه هاست. برای برش قطعات با زاویه ها و اندازه های مختلف می توانید از این وسایل استفاده کنید.

4- پیچ گوشتی چند. سره:پیچ گوشتی وسیله‌ ای برای باز و بسته کردن پیچ ها می باشد. پیچ گوشتی ها انواع مختلفی دارند از آنها می‌توان به چهار پخ،دو پخ، ستاره ای، خورشیدی و سه پخ اشاره کرد. پرکاربرد ترین انواع پیچ گوشتی دو پخ و چهار پخ بوده و از آن جایی که پیچ‌ گوشتی جای زیادی را اشغال نمی کند، پیشنهاد ما به شما این است که از هر دو نوع آن در جعبه ابزار خود داشته باشید.

6- هویه: از هویه برای ذوب لحیم و همچنین اتصالات قطعات فلزی به یک دیگر استفاده می شود. داشتن هویه در جعبه ابزار مفید فایده بوده و می توانید از آن برای مسدود نمودن و پوشاندن فضای مورد نظر تان استفاده کنید.

6- کاتر:کاتر تیغ تیزی است که برای بریدن اشیا مختلف از جنس پلاستیک کاغذ و یا حتی موکت استفاده می‌ شود لازم است که در جعبه ابزار خود کاتر داشته باشید تا در مواقع نیاز از آن استفاده کنید. البته توجه شود که کاتر بسیار تیز و برنده است و دقت شود که همواره ایمنی را در حین استفاده از آن رعایت کنید.

7- چسب: مسلماً برای چسباندن اشیا به یک دیگر و یا چیزی به یک سطح به چسب نیاز دارید. چسب انواع مختلفی دارد. لازم است که از انواع چسب از جمله نوار چسب، چسب دوقلو، چسب قطره ای و غیره در جعبه ابزار خود داشته باشید و در مواقع نیاز از آن استفاده کنید.

8- آچار فرانسه: این نوع آچار دارای دهانه با سایز های متفاوت است و با آن می توان پیچ ها و مهره ها با سایز های متفاوت را باز و بسته کرد. آچار فرانسه دارای دو فک بوده که یکی ثابت و دیگری به منظور تغییر سایز دهانه متغیر است. از آچار فرانسه در موارد بسیاری می توانید استفاده کنید پس به شما توصیه می‌شود که حتماً یک آچار فرانسه در جعبه ابزار خود داشته باشید.

9- گچ علامت گذار: هنگامی که می‌خواهید چوب یا فلز را ببرید داشتن گچ علامت گذاری برای علامت گذاشتن روی این سطوح و دقیق تر شدن کارتان می تواند کمک بزرگی بکند. لذا برای جعبه ابزار خود یک تکه گچ تهیه نمایید.

10- فازمتر: برای تشخیص وجود برق یا ولتاژ الکتریکی از فازمتر استفاده می‌شود. فازمتر ساده شبیه پیچ گوشتی می باشد و در در صورتی که پیچ گوشتی شما این قابلیت را دارد می‌توانید از همان به عنوان فازمتر استفاده کنید.

11- سیم چین: واضح است که از سیم چین برای چیدن سیم استفاده می شود. از سیم چین همچنین می توان برای لخت کردن سیم ها هم استفاده کرد.

12- خط کش فلزی: برای اندازه گیری از خط کش فلزی استفاده نمایید.

این 12 وسیله مواردی بودند که برای جعبه ابزار شما لازم است. تهیه ی این ابزار می تواند نقش مهمی در بهبود کیفیت زندگی و صرفه جویی در وقت و هزینه ی شما دارد.