سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دیوارهای خانه خود را در زیباترین شکل رنگ آمیزی کنید


چند نکته برای انتخاب رنگ دیوارها

یکی از مهم ترین بخش های خانه، رنگ آمیزی آن می باشد. یک خانه هر چقدر هم که دکوراسیون زیبا و فضای بزرگ داشته اگر دیوارهای آن به درستی رنگ نشده باشند این دکوراسیون به چشم نخواهد آمد و توجه ها به دیوارهای کثیف و نامرتب آن جلب می شود. رنگ آمیزی دیوارهای خانه اصول خاصی دارد و دانستن این اصول می ‌تواند موجب شود که فضای خانه زیبا تر شده و حتی با استفاده از برخی از این اصول می تواند خانه شما را بزرگ تر از حد معمول آن نشان دهد. رنگ دیوارهای خانه حتی می تواند بر خلق و خوی افرادی که در آن زندگی می‌ کنند اثر گذاشته و موجب تنگ خلقی و یا برعکس آن خوشحالی آنان گردد.

1.      از تفاوت هایی همچون اندازه و نوع دیوارها برای جذاب تر کردن فضای منزل استفاده کنید. استفاده از رنگ های محو و خسته کننده بر روی همه ی دیوارهای خانه موجب می شود که محیط خانه ضعیف و افسرده به نظر برسد، در حالی که رنگ های متوسط فضای منزل را یکنواخت و خسته کننده می کنند. به علاوه استفاده از رنگ های تیره و طیف های سنگین به هیچ وجه توصیه نمی شود چرا که باعث ایجاد محیطی افسرده و تاریک می شود. این در حالی می باشد که بهره گیری از ترکیب رنگ ها، فضایی پویا و دکوراسیونی نشاط آور را ایجاد خواهد کرد.

2.      هنگامی که اتاق های مختلف را با رنگ های متقاوت رنگ آمیزی می کنید، فضای بین اتاق ها از جمله راهروها یا پله ها را به رنگ های متمایل به خاکستری روشن رنگ کنید تا یک حس انتقال -در یک نقطه به نقطه دیگر- در بیننده القا شود.

3.      برای همه خانه یک رنگ اصلی انتخاب کرده و پس از آن طیف های متفاوت آن را در قسمت های مختلف خانه استفاده کنید. این رنگ های می توانند در اصلی ترین بخش خانه، رنگ غالب باشند درحالی که در قسمت هایی که کمتر اهمیت دارند باید به عنوان طیف زیرمجموعه طیف اصلی استفاده شود. توجه به رنگ و طرح اثاثیه اتاق ها می تواند به انتخاب طیف های تابع اصلی برای آن ها کمک کند.این مسئله در عین استفاده از طیف های مختلف یک رنگ موجب می شود که هماهنگی در بین قسمت های مختلف ایجاد شود

4.      رنگ های روشن فضا را گسترده و بازتر به‌ نظر می‌ رساند. همچنین رنگ های روشن اتاق‌ ها را وسیع تر و روشن تر نشان می دهند. این رنگ ها پیچیده تر و گرم تر می باشند و موجب شده اتاق های بزرگ صمیمانه تر دوستانه تر و دنج تر به نظر بیایند.

5.       استفاده از رنگ ‌های تیره برای رنگ آمیزی اتاق ها ممکن است جسورانه به نظر برسد اما با رعایت نکاتی می‌ توانید به خوبی اتاق تان را رنگ آمیزی کرده و حتی باعث ایجاد فضایی زیبا و لوکس شوید. برای داشتن اتاق های تاریک با دیوارهای رنگ تیره باید رنگ آستر و رنگ پایانی دقیقاً یکی باشند تا اتاق بزرگ تر به نظر برسد.

6.      اشکالات معماری فضای درونی خانه را با استفاده از رنگ های خنثی ای که هیچ تضادی با رنگ سقف کف اتاق و یا دیوارهای اطراف ندارد بپوشانید.

7.      از تقسیم کردن ارتفاع دیوارها با رنگ های مختلف اجتناب کنید و دیوارها از کف اتاق تا سقف را با یک رنگ خاص بپوشانید. اگر سقف یا آرکی در فضای منزل وجود دارد آن را نیز با رنگ هایی شبیه به رنگ های دیوارهای اطراف بپوشانید. برای بلند تر به نظر رسیدن سقف ها استفاده از رنگ های بسیار روشن می توانند مفید فایده واقع شوند.

8.      هنگامی که سقف اتاق اندکی بیش از حد معمول بلند است و یا فضای اتاق نشیمن بزرگ به نظر می رسد باید رنگ طاق را حدود 30 تا 50 سانتی متر بر روی دیوارها نیز پایین بیاورید به علاوه استفاده از رنگ سقف تیره موجب می‌شود اتاق دنج تر به چشم بیاید.

9.      اگر می‌ خواهید یکی از اتاق ‌های منزل تان که باریک و دراز است کوتاه تر و عریض تر به نظر بیاید، باید دیوارهای کوتاه را اندکی تیره تر از دیواره های بلند رنگ آمیزی کنید.

10. برای هماهنگی بیشتر بین رنگ دیوارها و سقف می توانید به مقدار اندکی در رنگی که به سقف می‌ زنید از رنگ مورد استفاده برای دیوار نیز استفاده کنید. با این روش می‌توانید باعث زیبایی دوچندان اتاق خود شوید و اگر فضای اتاقتان کوچک است این روش برای زیبا سازی آن توصیه می شود.